torsdag 23 maj 2013

När inte mammor och döttrar tänker likadant.

Idag gjorde jag något dumt. Något jag börjat göra på gamla dar sista tiden.

Jag låste ut mig. Stod där på gården utan varken bil- eller hemnycklar. Blåöga stod ute på skolgården och såg sista skolbussen susa förbi, hon skulle ju inte ta den för mamma ville hämta. Och jag ville och skulle hämta henne!

I vårt grannhus i stan finns en begravningsbyrå. Vi delar samma bakgård/parkering. Ett väldigt trevligt par driver denna begravningsbyrå. Begravningsentreprenören var ute. Kunde jag månne få låna deras bil i femton minuter? Nemas problemas, san han och gick in efter nycklarna.

Jag anser mig vara en mamma som försöker lösa problem efter bästa förmåga och ställa upp för mina barn, hålla vad jag lovat.

Blåöga anser att jag är en heltokig och halvgalen mamma som hämtar henne i en begravninsgbil.

Jag såg en svart Mercedes och hon såg en bil full med döingar(?).

Så olika tänker vi. Men hem kom vi.

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Själv skulle jag tänka på möjligheten med begravningsbilen, att kunna lägga sig där bak när någon annan kör.

Rigmor sa...

Skrattar så jag nästan dör...
Kram kram

Chrissan sa...

Haha, ser hennes min framför mig när du kommer susande i likbilen.;)

Paradiset Kaos sa...

Både jag och gubben fick oss ett gott skratt.
Du höll ju vad du lovade :-)

Lippe sa...

Hahahahaha!! N(D)öden är uppfinningens moder....

Anonym sa...

Mycket roligt. Dödsroligt liksom.

Anna lever i dag sa...

Ha Ha!!
Man tager vad man haver...