måndag 17 juni 2013

En stilla önskan...

Jag önskar mig en fläkt!

Inte för att jag har varmt - för det har jag, svetten samlas i nya behån - och inte för att skrivbordet och disken skulle bli automatiskt avdammad, utan för att suset från fläkten skulle dämpa (eller helt?) överrösta ljudet från mina aprikosfisar.

Hur länge som helst kom jag ihåg resultatet av att äta torkade aprikoser, men igår morse under den stora hungersnöden ombord på båten glappade just det minnet. Och idag arbetar magen. Högljutt. Jag har hostat till varje gång jag känt att det är på kommande men jag måste sluta med det, folk tror jag håller på att bli sjuk eller har problem med astman.

Så, en fläkt, någon?

2 kommentarer:

Monica sa...

Så smart av Frun att hosta innan..
Jag ar köpt en Pruttbok till barnbarnen...Där beskrivs 10 olika pruttar vid namn ex jordskalvet, mördande smygaren, trumpeten m.m. sedan kan man trycka på en siffra & ljudet av de olika pruttarna hörs. Gissa om den har blivit populär?
Kram & vink från mig.

Ezter sa...

Usch ja, det där pruttandet... värst när de luktar också...