fredag 19 juli 2013

Det var inte MENINGEN!!

Jag lovar.

Runt min receptionsdisk har jag delvis en sån där "knottrig" glasskiva. Det i sin tur betyder att jag inte ser allt som händer ute på gatan. Vad jag däremot såg på förmiddagen var att det spöregnade, det bara vräkte ner!

Jag såg också att våra automatiska markiser - som inte alltid är så automatiska - var nere. Dumt tyckte jag, tjugo meter bred markis där ute i spöregnet som samlar vatten till ingen nytta.

Nä, in med tygtaket tänkte jag och greppade fjärran och tryckte på "in".

Då började alla mina arbetskamrater - som sitter så att de ser ut - skrikskratta! Alltså skratta samtidigt som de skrek: "Neeeej!!".

Varför? Jo. Under nämnda markiser stod en grupp människor i skydd för ösregnet. Inte nog med  det, när jag körde upp markisen föll allt det uppsamlade vattnet från markiserna i nacken på dom! Dubbeldränkta är dagens ord. Nu hoppas (förlåt) jag att det var turister annars kommer jag att få dagens ris i tidningen. *suck*

6 kommentarer:

Ezter sa...

Skrattar gott :)

Åsa Hellberg sa...

Haha.

Shamrock sa...

haha, tur att du lämnar landet imorgon

Anki sa...

Schysst! :-D

Singelmamman sa...

Oops! :-)

Hovdamen sa...

Ha, ha, ha:-) Stackars dem:-)