fredag 19 juli 2013

Jag borde tänkt till lite.


 
Mannen var lite orolig över hur vår soffsurfare hade lämnat lägenheten. Det var/är inte jag :-) Tack blonda finska.

Soffsurfarfinskan sov i vårt lilla gästrum. Då dörren inte var stängd dit in igår morse trodde jag att hon inte var hemma, utan blivit på skärgårdsön hon skulle cykla till. Men där låg hon. Jag såg hennes fötter från dörröppningen.

Men! Eller, och! Ett par fötter/ben till. Helt klart ett par manliga ben. Väluppfostrad som jag är stängde jag dörren tyst och pysslade med mitt, alltså duschade och gick på jobb.

Men nu har jag tänkt till lite. Jag borde ju ha spanat in hennes en-natts-stånd. Kanske var en bekant. Eller just då blivit en halvbekant, och senare när jag träffat på honom på stan blivit en helbekant då jag  utbrustit, "Tjenare polarn, kände nästan inte igen dig med kläder på!". Ni vet så där som exempelvis vattengympapolare säger ibland och tycker de varit roliga.

Och då kanske nån bekant sett mig och tänkt, Men gud, tant Venus prasslar med en trettioåring, åhhh. Och så har jag hållit kärringarna med kaffebröd några veckor.

Sånt funderar jag på idag. Skönt att det är fredag.

5 kommentarer:

Vero sa...

Hahaha... tack för att du får mig att sitta här denna sista oändligt långa trista sistadaginnantreveckorssemester och le åt dina underbara inlägg.

Tina sa...

*skrattar*

Tror att de e lika bra att du inte vet vem det är...

Snäckskalsdalen. sa...

Det var nog bra att du stängde dörren, lite försiktigt så där.....
Kram i solen och värmen, underbart!

i mitt huvud sa...

Jaaa, det är klart du skulle kollat in honom!! ;-)

Gina sa...

Hahahaha! Hade velat se dig som en en riktig "moralkärring" där du gått in och dragit av täcket av dom. Roligare för oss bloggläsare men du gjorde naturligtvis helt riktigt. Får passa på att önska en trevlig helg!