söndag 20 oktober 2013

Dumt huvud får kroppen lida

Just innan helgen kände jag att min astmamedicin började sina. Dumt nog märks det inte på något annat sätt än att den/de inte har någon verkan längre. Tre av fyra mediciner hade tagit slut och min andning var väsande och tung.

I torsdags hittade jag inte recepten...

I fredags glömde jag bort det.

I lördags tänkte jag att jag fixar det på söndag, det var lite mycket just i lördags.

Idag när det var väldigt jobbigt och jag letade fram recepten och verkligen var på väg, ja då såg jag att de gick ut i fredags. Ridå liksom. Gissa vem som ringen lung imorgon klockan 08.00 och förnyar recepten?

Så, nu låter jag som en blåsbälg, fryser som en fotomodell i sibiren och är sexig som häxan i Hans & Greta i min randiga Marimekko.

Hej då följare 242 och godnatt.

2 kommentarer:

Hovdamen sa...

Oj, precis så där gjorde jag med mina hormontabletter för ett tag sen, sååå himla retligt!

Hoppas du får ett nytt recept direkt imorgon.

Ezter sa...

Inte bra! På mina astmamediciner finns en röd markering som syns när det börjar ta slut. På en sort ar det siffror som visar antalet doser kvar. Men jag har inte glasögon på när jag gör mig i ordning på morgonen, så det ser jag inte...