tisdag 15 april 2014

Alternativ

Om inte John Blund infinner sig som han ska när det är dags för natt kommer här ett gäng tips man kan ta till för att somna lite lättare:

  • Räkna får. Fungerar så där hos oss då vi tyvärr - trots önskemål - inte äger ett enda får.
  • Sjunga aftonsånger.
  • Läsa plattpadda alternativt vanlig hederlig pappersbok.
  • Boinkboinka
  • Bläddra i Anttilakatalog
  • Spana in den fulla månen och räkna grantoppar mot den samma.
  • Ligga sked och bli svettig.
Vilket vi valde igår får ni fundera på.

God morgon!

4 kommentarer:

Jigglypuffan sa...

Beror på hur svårt det var att somna! Ni kanske avverkade hela listan!
Godmorgon!

Elle sa...

Jag tror ni avverkade alla punkter i den följden.
;)))

Singelmamman sa...

Hade det varit jag hade jag nog hunnit genom hela listan. Hoppas du sov en liten stund i alla fall.

DDT sa...

Kan man inte räkna höns? Det har varit en av de fördelar jag har föreställt mig med att ha höns. Att man kan räkna dem. Om de inte är för många alltså.