onsdag 29 oktober 2014

Bara paller

Jag är trött. Sovatrött. Hela tiden.

Bara väntar på att klockan ska bli halv nio, sluta jobba, gå hem och lägga sig.

Kanske jag är en björn? Storleken stämmer ju i alla fall.

Inte vill jag sova ensam heller, även om jag i ärlighetens namn inte märker någon skillnad i dessa dagar. Förutom ikväll då, när Mannen är bortrest.

I och för sig, när minitalibanen Morriz slickar mig i ansiktet känns det likadant som när Mannen gnider skäggstubb mot min kind.

Morriz. Han har inga sovplaner. Inte samtidigt som mig i alla fall.


Vild är bara tanken på mellannamn.

6 kommentarer:

Mammy sa...

Kram till dig!
(Från en annan tröttis

Susjos sa...

..och inte blir det bättre med tröttheten i dessa mörka tider...

Så söt han är lilla Morriz!

Snäckskalsdalen. sa...

Smutt på dig fru Venus! Jag ska maila dig en dag när jag har massor av tid över! Det skiter sig liksom hela tiden, jag vet inte vad som händer, tiden tar hela tiden slut......
Storkramar

Realisten sa...

Jag gillar på något sätt vilda katter. :-)
Kram, fina Fru Venus!

Jigglypuffan sa...

20 färska dadlar
2 tsk vaniljpulver
1 dl grovhackade nötter eller solroskärnor

2 1/2dl fiberhavregryn alternativt vanliga havregryn
4-5 msk kakao
1 kopp espressokaffe
1 nypa flingsalt

Kärna ur dadlar, mixa allt till en smet, rulla i kokos
Hjälper de inte mot trötthet så är de i alla fall bra för humöret!

Lotusblommans vardag sa...

Sååå söt!