onsdag 20 januari 2016

Kalkontipset

Gick åt helvete kan jag säga. Värsta natten och tröttaste dagen hittills.

Fick tips av en vän. I kalkonkött finns ett ämne (börjar på P, allt jag minns) som gör djur trötta och slöa. Hon ger kalkonkött åt sina hundar inför nyårsnatten.

Sagt och gjort, inhandlade kalkon som i färdigt skivat pålägg. Chockade kissorna halv elva på kvällen med att ge dem en skiva kalkonpålägg. Mums sa dom. Alla tog natt sedan, Totsie var riktigt trött. Tjohoo tänkte jag och intog min säng.

Natten var den värsta sen vi flyttade till stan i höstas. 


Blommorna påtuggade liksom en del böcker. Allt som Morriz bara orkar peta ner på golvet är nerpetat. Mattor i hög, stol omkull, lampa i golv m.m. Och där emellan kommer han och kurrar och myser lite i sängen. Halv fyra gav jag upp och låste in honom i badrummet. Igen. Då lugnade Totsie ner sig och vi fick sova 2,5 timme.

Det var det kalkontricket. Idag har jag lärt mig att det är fettet i köttet som lugnar, speciellt fettet runt rumpan. Så, nu ska jag på jakt efter ett fett kalkonarsel.

Eller ett hamsterhjul för kissor.

Morriz dricker kvällste...

4 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Lås in honom direkt på Toa då, när ni lägger er :)

Anonym sa...

Finns en grej som man sätter i eluttaget och som utsöndrar något hormon som ska lugna katter . Freeway har jag för mig att det heter. Säljs på nätet och i djuraffärer samt hos vetrinärer. Funkade på våra något så när.

Karin

Anonym sa...

Spirit har Feliway i ett uttag och det funkar på honom. Rickard får sova på nätterna. Om han gillar te så kan du prova att ge honom rogivande kvällste. /Knasterfaster

Evas Kvarnaro sa...

Ja jisses som det kan bli, ha ha ha . . . ursäkta men jag kunde ej låta bli att skratta, fast det inte var något att skratta åt . . .
Men 'på jakt efter ett fett kalkonarsel', hi hi . . .
Kanske Totsie lider av ADHD . . . .
Kram/ Eva