måndag 25 januari 2016

Tacksamhetslista

Ja, då ska vi vara tacksamma över ännu en vecka. Det är jag, speciellt som vi är ännu en vecka närmare våren, sommaren, nattliga simturer, paddor på altanen, vinkyl och säng utomhus och sommargrannar.
  • Hela förra veckan, restaurangdagar i stan, och Mannen hade spenderarbyxorna på sig hela veckan vilket resulterade i tre middagar på rad ute restaurang. Supergott och trevligt samtidigt som en varningslampa lyser, har han tröttnat på mina kulinariska läckerheter?
  • Kissorna sover fram till klockan fyra på morgonen nu. Eller så hör jag dom först då.
  • Fått nytt "arbetsschema" på jobbet och det är helt klart bara till min fördel. Får se hur länge det tar innan de andra upptäcker det.
  • Hittade en lite längre "täckjacka" där dragkedjan gick fast över traktordäcken. Fina grejer på rea. Köpte loss med Mannens pengar och är numera klädd i en diskret chocklila skapelse.
  • Hade goda vänner på middag lördag kväll. Mexikansk mat, massor med skratt och aaaningen för mycket vin. Hurdetnugicktill?
  • Tittade in på en hemförsäljning-av-underkläder-rea och fyndade en fantastisk behå. Nä, inte röd som ni tror, utan en korallröd. Det är skillnad det.
  • Guldlock ringde och pratade nästan en timme med sin mamma. Det lever jag på i veckor.
  • Blåöga kom hem inatt och stannar flera dagar. Som jag väntat och längtat.
  • Skägget växer aningen mindre på höger sida nu. Eller var det vänster?

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Kalkon var inte så bra, alltså. Era katter är vildingar. Tur inte våra gör så.....
Va kul vecka du haft, så mycket roligt!
Kramar