måndag 18 januari 2016

Tacksamhetslista

Bloggvännen Maria (jag vet, men jag har glömt hur man länkar...) tycker vi ska köra en tacksamhetslista varje måndag och räkna upp braiga saker. Hon menar att det säkert finns en massa saker att vara tacksam för, och hon har ju alldeles rätt. Här kommer då min lista för den senaste veckan:
  • Måndag. Minns nada.
  • Tisdag. Uppvaktade tant Rut som fyllde 78(?) år. Härlig tant.
  • Onsdag. Skulle på bio. Fullsatt, men vi fick ju en promenad i snöyran
  • Torsdag. AW middag och sen Ägd på Alandica med Schyffert & Lindström. Galet kul.
  • Fredag. Förfest, jobbets vinterfest och 12 timmar sömn.
  • Lördag. Skottade 173829651 m3 snö från altanen på stugan. Fifan vad snö! Får se om det alls blir vinterhelger där ute, vi ser inte ens vägen fram till huset. Bio. Äntligen Ove. Så bra, men inte lika bra som boken.
  • Söndag. 12 timmar sömn (jag vet, tonårsfasoner) Ramlade i trappan men slog bara knät, skallen klarade sig. Bästa bästisen S med man på middag. Supertrevligt! Och gott.
  • Måndag. Väldigt många berömde min nya frisyr och frågade vad jag gjort. He he. Kammade sidbena i morse. Jorå, så lite behövs det, tänk på det nästa gång ni bokar dyr frissatid.

3 kommentarer:

Maria sa...

Se där ja!! Det var väl inte så svårt?! Och braiga saker var det ju med!!
Roligt att du hakar på men det är inte min idé (om det nu var mig du pratade om) att skriva tacksamhetslistor - det är Evas! Henne hittar du på www.provtyckningar.blogspot.com om du vill kolla in till henne!
Kram på dig ♥

Snäckskalsdalen. sa...

En riktig Fru Venusvecka! Full med aktiviteter! Gillar det där med tonårssömn!
Kramar

Jigglypuffan sa...

Jo, men visst är det så att man kanske ska ta en liten titt på veckan som varit. De svischar ju förbi så fort och man hakar ju oftast upp sej på det mindre bra!
Kramiz!