torsdag 7 april 2016

Mänsklig väckarklocka

Det tycker Mannen att jag är.


Struntar helt i att ställa en klocka på väckning, litar på att jag väcker honom eller att han vaknar av min. Och det går ju bra, de dagar vi börjar samtidigt. Men när jag börjar en timme senare, då blir det liv i luckan kan jag tala om.


Dessa mornar duschar han, fixar frukost och läser tidningen samtidigt. Typ. Åtminstone av badrummet och köket att döma. Just dessa mornar stressar mig lite också, för där blir jag med disk, hungriga kissor, otömd kattlåda och müsliskålen i kylen och youghurten i diskmaskinen.


Så nu tänker jag sätta hårt mot hårt, lite som med barnen när de var små.


Ordning på uppstigningen annars inget lördagsgodis.


Och lördagsgodis vill han ha.


För lördagsgodiset är ju lilla(?) jag.

Inga kommentarer: