tisdag 8 november 2016

När det bara rusar på...

Blev lite lång paus här, jag vet, men det händer alldeles för mycket just nu.

Vi har rest, jag jobbar, jag packar, jag röjer, jag kollar bygget, jag packar, jag har hamnat på sjukhus med min helvetesastma, jag har haft en manlig förkylning, jag packar och jag har sörjt till förbannelse. 

Ännu en gång har jag blivit av med mina tippor. Lär ska varit en mink. Av sju hönor och två tuppar finns bara Hulda kvar och fyra av Kajsas kycklingar. Så ledsamt. Tänker på dom alla dagar och saknar Kajsa och silkisarna. Och Gottfrid och lilla Oslo. Till och med surtanterna saknar jag.

Men man måste se framåt. Karlsson, en ung tupp har flyttat till vinterhemmet och ska hem till oss i vår. Hoppas på det bästa nu.

 
Karlsson visar sin snyggaste sida :-)

Nu ska jag fortsätta packa.

Inga kommentarer: