söndag 14 februari 2010

Min vändag :-)

Vaknade tidigt konstigt nog. Kanske för att jag ville ge mannen min present :-) Han blev jätteglad när han hittade en hatt i lådan och den passade honom superbra! På förmiddagen var vi över till Stjärnkraft med en blomma och lite hjärtgodis, och ett par vänner till fick sig en vårlik Ranunkel.
Sen blev det fastlagstrav på isen, och jag blev så glad när närmare tvåtusen personer tagit sig dit. Jag tycker att det är så sorgligt när folk arrangerar tillställningar och ingen sen går dit, men idag var det lyckat!

Efter det satte vi oss på Islandia för att se en hockeymatch. Arbetskompisen N:s femtonårige son spelade och de vann med 14 - 1 tror jag att det var. Vi smög oss därifrån så fort det var slut för vid ett tillfälle när det var lite slagsmål på gång så höjde jag rösten lite och hejade på killarna. Det får man tydligen inte göra, för då kan man som åskådare bli utvisad! Fick onda ögat av mannen. Det är aldrig bra. Vad som däremot var bra var att tjejerna lagat middag :-) Vi fick Kikärtsbiffar med limesås, bacon (för min skull) och sallad. Till det ett glas vitt, och dagen var fulländad.

Jag har lite nya planer på G med bloggen också, och är så sugen :-)! Imorgon blir det en ny måndagsstory, hoppas att ni också har nån! Ha en skön kväll och välkommen Frogprincess!

6 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har avslöjat lite gamla synder ikväll, men jag ska nog kunna hitta på något imorgon. Jag blir säkert inspirerad av din berättelse! =)

Sandra sa...

Låter som en härlig dag med härlig mat!

Vilken gullig chef du har som har koll på sina anställda, så snällt med äpplet!!!

Tänkte bara sa...

Låter som en riktigt bra dag.

Mina dagar sa...

Mysig dag ni haft!
Vad gullig du är som köpte en present till mannen!
Min fick en kram.
Kikärtsbiffar med limesås låter såååå gott!

Kul att se vad du ska hitta på med bloggen!
Hjärtekramar
Eva

Frogprincess sa...

Tack så mycket :-)

Mollamaja sa...

Vad god mat, mmm:-) Men fasicken vad vin du kan dricka med din diet och ändå går du ner? Jag har valt fel diet, helt tydligt..:-/ LÄNGTAR efter vin!!