fredag 14 maj 2010

Vad säger man på sjukhuset...

...när man kommer dit med en liten handduk fasttejpad med silvertape mellan benen? Det här hånglandet har satt sig på hjärnan (bra att något fastnar) och för att inte mannen ska somna även ikväll, som råkar vara barnfri, så tänkte jag fixa till behagen lite.

Tanken var att den ryska pälsmössan behövde ansas lite. Nu är inte det så lätt då bilring nummer fyra där längst ner, hänger lite i vägen. Sikten är med andra ord lika med noll. Glad i hågen och med husets minsta sax i beredskap skrider jag till verket. Det börjar bra. WC stolen fylls snabbt med gråbruna testar. Men sen, sen när jag ska bli lite noggrannare och böjer mig framåt för att kunna se förbi bilringen, då slår jag huvudet i handfatet!! Fan vad ont det gör, och det gör ännu mer ont nere på centralstationen, för saxen slank iväg och nu har jag klippt ett hack i den gråa läderslarvan på höger sida :-/ (det är den som kallas rosa blygdläpp på yngre kvinnor utan rysk pälsmössa). Har ni en aning om hur mycket det blöder från ett så litet jack? Trodde inte det heller.

Så nu ligger jag på sängen med en handduk mellan benen och äter choklad. Väntar på att mannen ska komma hem på lunchen och leka doktor. Alltså kolla läget, om det blir ambulans till akuten som ligger tre minuter bort eller om det bara blir högläge med kudde under arslet.

Och jag som skulle till Emmaus och fynda skor för halva priset. Skit.

18 kommentarer:

Ninis sa...

Ha, ha... Din stackare! Jag vet av egen erfarenhet att det gör skitont och svider i flera dagar :(
Men det är väl inte fy skam att ligga på sängen och äta choklad? Fram med det goda vinet oxå ;)

Snäckskalsdalen. sa...

.....you'll have bloody sex.....nä, så jag skriver........jag som är oerhört anständig av mig.....

Tantaluran sa...

Kan inte sluta skratta - får en så fantastisk bild framför mig av dig precis när du slår huvudet i handfatet *S*S*

Jo, just ja........det ÄR synd om dig!

Renée sa...

HAHAHA!!! Ungefär som när jag var gravid och tänkte att jag skulle ansa lite innan det var dax för BB... Såg inte var jag klippte och råkade klippa bort en stor bit skinn så blodet rann! Dock slog jag inte i huvudet tack och lov!
Hoppas det går över efter att "Doktorn" varit hos dig...

L8 sa...

testa vax...säkert inte smärtfritt det heller...iofs.

Veronica sa...

Men.. men... *försöker låta bli att skratta* Allvarligt, frun, du får verkligen det här med att bli fin och lida pin att nå nya höjder. *asg* Måtte maken uppskatta tanken och hångla up dig i en våt fläck (som förhoppningsvis inte blir röd då. *s*)

Malla sa...

hahaha, du är så rolig! :D hoppas du inte tappar allt för mkt blod!

Bibban sa...

hahahaha men fru venus vad ska du hitta på här näst? Du lever lite välan farligt med sexen jag menar saxen;))
Kram

christel sa...

Det här var fantomej det roligaste jag läst på länge :)

Finnpajsaren sa...

Tack för den fantastiskt utförliga beskrivningen. ;-) Men då vet jag. Inte liten sax, inte nära handfat, inte innan jag bantat...
Fredagskramen!

Märta sa...

*ASG* Tokiga kvinna! :D Sickna tokerier man gör för att få sexa till det lite! Hädanefter tycker jag att mannen ska få sköta den där ansen för vem vet vad du råkar klippa bort nästa gång!! :D

Baronessan sa...

Blev inlurad hit av Tantaluran och det ska hon få en puss för. Tack för garvet. Fast jag tror ju inte att du garvar direkt. Vad är det dom säger... vill man vara fin får man lida pin. Men det kan ju vara någon måtta. Glad Fredag!

Camilla sa...

hehe.... Den är ju obetalbar!
Det är ett typiskt tecken på att man inte ska konstra för mycket, utan låta det växa hej vilt på "motorvägen"!

Knasterfaster sa...

Hahahah. Hoppas maken pysslar om dig ordentligt. Har han någon medicinsk erfarenhet? Luftning är nog bra för läkningen. Må så gott!

Ewa sa...

Hahaha! Stackars dig! Jag hoppas att "doktorn" tar hand om dig!

Finessan sa...

Dagens skratt! Tack för det. :D

Susanne sa...

skrattar förlåt... men underbara du spegel... det måste man ha annars vet man aldrig hur mycket annat som följer med...
krya på sig i centarlstation....

September sa...

Snacka om att skriva så målande att man utan svårigheter ser hela scenariot framför sig.

Fortsätter skratta och fnissa och hoppas att du nu några dagar senare är någorlunda återställd både upp- och nertill.

Ja jösses...