måndag 21 juni 2010

Återkommit från vinden, stora planer, kom och rösta!

Jaha, varken Skrållan dockor, lego, julpynt, tapetrullar, tavelramar, kläder, skor, blomkrukor eller porslin föll Knasterfaster i smaken, men, när vi kom till brudklänningarna, då lät det helt annorlunda! Och varför inte, tjejen är ogift, har en karl och nu också en brudklänning, men vilken? Vad tycker du?

Min favorit är en naturvit chiffongklänning med vackra brodyrer på livet. Tyvärr kommer inte de till sin rätt här på bilden, men klänningen satt som en smäck!


Sen har vi eländet klänningen från Paris som jag gifte mig i när Ingvar Carlsson var statsminister. Skrynklig som fan då den legat i en papperskasse sedan skilsmässan...

Men bakifrån är den ganska snygg, eller hur!?


Sen har vi mannens favorit (ja, alltså min, Knasterfasters har inte svarat på klänningsmailet han fått ännu...) en blank, äggskalsfärgad sak med bara axlar och pärlbroderat liv. Hon är urtjusig i den!

Sen vet vi ju inget om bröllopet, kanske de ska ha en konsert för sina närmaste vänner kvällen innan vigseln, och då skulle väl den här passa bra! Eller så kan hon vara lite "hot" och gifta sig i den ;-)

Ja, som ni förstår så blev det lite att fundera på nu. Jag tror vi måste sätta oss i soffan, öppna en flaska vin och äta lite choklad morotsstavar och prata igenom saken en stund, medan ni röstar ;-)

22 kommentarer:

Pinglan sa...

Klänning nr 1 var ju jättefin men klänning nr 2 var ju ganska bra då hon kan flyga iväg med vingarna baktill om hon snabbt vill någon annanstans...

Finnpajsaren sa...

Men hallå!
Ni kan inte ha sådär trevligt på riktigt va?
Jo det är klart ni kan. Klart ni ska ha det. Jag vill bara också va med lite och prova.
Om jag ska välja skulle jag sy om 2:an!

Malla sa...

haha vad ni är underbara!! jag röstar på ettan helt klart :)

livet i en låda sa...

Jag röstar på ettan!

Och så måste jag ju passa på att fråga.
Lego sa du?
Vanligt lego? Mycket? Säljer du? :D

Maj Korner sa...

Ettan är vackrast. Den äggskalsfärgade är mer en festklänning än en bröllopsdito, med tanke på att den är så avklädd.

Men hur kommer det sig att du har vinden full med bröllopsklänningar?

*undrar en som inte ens har en. och ingen vind heller för den delen*

Monica sa...

Fniss! idag! Din blogg gör mig alltid berörd! Den är så!? ja vadå ? jo eh! jag är inget bra på att uttrycka mej, men jag gillar att läsa den, dina utryck är goa och ibland nya och iblad tryggt hemtama.
"somna sked, fjortonåringen som ringer hem och berättar om första pojkvännen, knasterfasters besök,smärta,osv!
Bröllopsklänningarna var fina mest den röda den skulle jag valt,,om jag skulle få för mej att gå och gifta mej i fina kläder..den översta var en dröm att se sin dotter i , andra var lite Dallas stil,,,Kul att besöka vindar!

Jag läser din blogg ofta men hinner inte alltid lämna spår, men tack för allt, det är givande att läsa!
Monica

Chrissan sa...

Den röda var verkligen snygg!
Men av de vita röstar jag på nr. 1.:)

Mona sa...

Oj, du tycks ha en vind full med skatter! Jag håller också på ettan, enkel och stilig. Önskar er en trevlig fortsättning på kvällen!

Tänkte bara sa...

Jag tycker oxå att den röda var läcker men hon ska absolut ta nr 1. Det var kanon snygg.
Hur många gånger har du varit gift egentligen? Eller köpte du så många för att vara på den säkra sidan när det var dax?

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket lyckligt samtal du fick från dottern....mor är glad, dotter är överlycklig och i sjunde himlen.....ohhh, så härligt!

Så kul ni verkar ha! Jättehärligt! Och tänk att få komma upp på din vind! Waoouw, vilka grejer.
Meddela vilken klänning som vann! Ettan och den röda tycker jag.

Ha det fortsatt gott och trevligt!

Singelmamman sa...

Gifta sig i den första och mot kvällen byta till den röda! Men jag undrar också, hur i hela fridens dar kan du ha samlat på dig så många brudklänningar?

Realisten sa...

Ettan, utan tvekan! Enkel, men vacker.

Lysande ögonblick! sa...

Åh vad härligt att prova massa klänningar. Jag tycker den första och den sista helt klart. :-)

Camilla sa...

NR 1 är skitsnygg och ett första-hands-val.
Jag är däremot en kvinna som ogillar måste-gifta-sig-i-vitt, så jag hade valt den röda utan tvekan.
Din vind hade man ju velat gå en tur på.
Har du aldrig funderat på vinds-loppis?

Tigris Predikantan sa...

Ja, vilka klänningar! Tredje och fjärde måste hon ha, och ettan med om hon får!
:)

Monkan sa...

Hej, jag tycker den första plus den röda

Anonym sa...

Helt klart nr 1. Fast den röda är läcker också..

Agneta sa...

Ettan!

S sa...

Jag röstar också på nr.1

Anonym sa...

Den röda! Herregud, vad jag älskar rött!

pandakatten sa...

Den första eller den röda! ABSOLUT. Men din fransyska tycker jag andas nostalgi. Den har charm när man ser den med dagens ögon. Jag tror du var mycket vacker i den då det begav sig. Ge den en omgång med strykjärnet och häng upp den. Det är den värd ;-)

Bibban sa...

Och jag röstar åxå på ettan, ingen tvekan:))