onsdag 11 augusti 2010

Award och sju saker om Fru Venus skor!

Jag har fått en award av gulliga Sandra, och ska ännu en gång berätta sju saker om mig själv. Jag tänkte hålla mig till endast ett område den här gången, nämligen skor! Fru Venus och hennes förhållande till skor (det är mest för att mannen ska förstå...). Men sen gör jag som jag brukar, jag väljer ingen som får denna award, utan den som vill får jättegärna ta den och berätta om sig själv på sin blogg :-)


1. Jag älskar skor :-)

2. Jag har många par skor, men hur många tänker jag inte berätta. Men jag kan tala om att jag vårdar mina skor väl, använder dom med ordning och jag sparar mina skor så länge de är i bra skick.

3. Jag har kvar mina sandaler som jag hade när jag konfirmerades 1979. Sparar man skor så länge så blir det ju ett par...

4. Jag har sålt alla mina färgglada 80-tals pumps. Både de gula, turkosa, ljusrosa, chockrosa, mörkblå, ärtgröna.....trodde faktiskt aldrig att det modet skulle komma tillbaka. Fast det var billiga Ellos skor så det gör inget.

5. Alla mina märkesskor har jag köpt på loppis och mycket billigt!

6. Mitt favoritmärke är Ten Points, de är otroligt bekväma, hyfsat pris, men framför allt håller de länge! Mina röda vinterkängor i mocka ska jag ha för elfte året inkommande vinter.

7. Många skor är vackra. Mannen säger att jag aldrig använder dom, att dom bara ligger på vinden. Han har delvis rätt, för kroppen som ska gå runt i skorna är inte speciellt vacker för tillfället, så kläderna jag kommer i synkar inte alltid med skorna. Men det ska bli bättring, annars tömmer jag vitrinskåpet med glas och ställer in skorna och tittar på dom där.

6 kommentarer:

Monica sa...

Håller med dig om att Ten Points är ett bra märke!
Jag har också mycket skor och stövlar men säkert inte en promille av det du har. ;D
Kram

Mimi sa...

Oj då, vi är mycket olika. Jag använder ett par skor tills tårna tittar fram och sen masar jag mig iväg till affären för att köpa nästa par. Men de får gärna vara av hög kvalitet, för obekväma skor är ett rent helvete på fötterna!

Renée sa...

Jag använder oxå bara ett par skor! Anledningen är att jag bara kan ha de som är speciellt gjorda för mig... Annars tycker jag det är snyggt med snygga skor men man ska ju kunna gå i dom oxå (hade jag bara testat att gå en meter i klackskor så hade jag nog brutit bägge benen direkt!).

Shamrock sa...

Åh det finns så mycket häftiga snygga skor som jag skulle vilja ha. Men med mina fötter går det inte. Njut du och visa dina skor på bloggen så att jag kan stilla min abstinens

Osloskånskan sa...

Du det där med vitrinskåpet var en bra grej! Ska genast tänkas över ;-)

Selma sa...

Skor kan vara så vackra att man kan ha dem till att bara titta på.