fredag 15 oktober 2010

Tänk om jag skulle fatta varför?

På söndag fyller "L" femton år.
Imorgon kväll kommer fyra kompisar och ska fira henne och sova över.
Vi har lovat hålla oss undan men fixa mat och dryck åt tonårstjejerna.
Vad dom vill ha?
Fiskpinnar. Dom vill ha fiskpinnar! Herregud, varför då?
Jag frågar men får inget svar, dom vill bara ha det!?
Jag vägrar. Inget helfabrikat med tusen E ämnen i mitt hem!
"L" surar. "L" får ett samtal från kompisen xxx, får hon ta med sig fiskpinnar till tjejerna?
Jag ger upp. Okey då. Men varför i hela friden vill man sitta i soffan, se på film och äta fiskpinnar?

Jag fattar ingenting, men en sak är säker, det var bättre förr, åtminstone vad gäller kalasmat.
Fiskpinnar. Hmpf.
Nån annan som fattar? Vad har jag missat? Käkar dom fiskpinnar i "Twilight"?

10 kommentarer:

Agneta sa...

Fiskpinnar?! Nästan lite gulligt ju... eller konstigt kanske.

Cajsas Faster sa...

Ingen koll på Twilight, men det kanske är nåt lyckligt barndomsminne eller nåt. Billigt blir det iallafall:) Lycka till!

Snäckskalsdalen. sa...

Är dom inte roliga i alla fall?! Fiskpinnar är väl kalasmat......??? Nähä, inte det! Som omväxling till all god mat du lagar så är det kanske fiskpinnar som gäller......
Nattkram

Huskatt sa...

Fiskpinnar låter helsnurrigt :D

Fru Venus sa...

Lyckligt barndomsminne? Åh nej, aldrig färdiglagat här, absolut inte "fisk" stekt i konstgjort bröd....uäk.

Renée sa...

WHAT???

Anonym sa...

Hahaha, Ameh, fatta, de vill ju ha fish'n chips ju. ;))

Förihelahelvete sa...

Mmm....nyfångade fiskpinnar...nam nam.

Unknown sa...

Fiskpinnar är äckligt...men frågar jag min 17-åring "vad vill du ha för mat?" Fiskpinnar och mos!?
Är också helt emot halv-eller helfabrikat vad det gäller mat, men när det gäller fiskpinnar får jag ge mig.

Malla sa...

haha, fiskpinnar?? nä, jag fattar det inte