onsdag 24 november 2010

"Arslet"

Ni som frågat och missade min gnällturné i somras, här kommer en snabb repris:
SI-leden, Sacroiliaca leden, bäckenleden ger mig bekymmer sedan många år tillbaka. Jag har tydligen kroniska inflammationer och nerver som ligger i kläm vilket orsakar smärta i den övre leden som sen strålar ner i skinkan och ibland även ner i låren. En av världens främsta läkare upptäckte det på smärtpolikliniken i Helsingfors och sen dess får jag bedövningar var tredje eller fjärde månad som håller just tre eller fyra månader. Kruxet är att de måste "släppa" mellan varven, för jag måste ha ont för att veta exakt var de ska bedöva följande gång, "det" flyttar lite på sig. Fick min senaste bedövning 18 augusti och idag släppte det. Den 8 december är det dags för nästa, så tills dess kan jag vara gnälligare än vanligt.

                                     

11 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj, aj.. om jag kunde lindra.. Blåser allt jag kan för att blåsa bort det onda. Märks det?
Tur att det inte är såå långt kvar. Bit ihop, snart kommer hjälpen igen.
Kram på dig!

Snokis sa...

Väldigt fin inläggsrubrik. Men jag skulle nog uttala det eschlet.

Gafflan sa...

Usch! Inte trevligt alls. Hoppas du kan stå ut tills det blir dags att lägga ny bedövning.
Kramar.

Caja: sa...

Hej Fru Venus....satt och läste i din blogg innan idag...såg vad du har gått igenom och vad som komma skall....jag har själv fått rotblockader i nacken och vet hur riktigt j***a otrevligt det är. Men även att det gör gott så av två onda ting får man välja det som gagnar i längden.

Håller tummarna för dig att det går "snabbt och enkelt" nästa gång.

Må väl/caja

Monika sa...

Jag har haft en patient som opererade sitt bäcken, just för att hon hade handikappande besvär från sina SI leder.... Hon opererades av nån ortoped Bengt i Ängelholm och blev helt bra, utan smärta, utan rullstol och kryckor... Kanske kan vara nåt att titta på??

Unknown sa...

Jag lider med dig. Det blir säkert inte bättre av det...men bara så du vet.
Var rädd om dig.
Kram vännen

Fru Gårman sa...

Ahaa... det var en nyhet för mig. Rotblockader, undra om det funkar på whiplash? (som numera läker på 6 veckor enligt FK, vad har jag då haft ont av i 8 år undrar jag....?!)
Usha, vi får hoppas att tiden går fort till den 8 december.
Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Tusan. Hoppas tiden går fort och att du inte har allt för ont. KRAM!!!

Monica sa...

Oj,oj!
Hoppas det inte blir allt för besvärligt för dig fram till dess...
KRAM

S sa...

Släpper det (=bedövningen) bara sådär och smärtan kommer på en gång?
Usch. Jag tycker synd om dig ska du veta!
Kram

Malla sa...

Ajaj, det låter inte kul...