onsdag 24 november 2010

Ostrukturerat, dålig vana eller mysig vana?

Dom här strukturerade mornarna och dagarna är lika jobbiga som själva ordet strukturerat. När gänget åkt iväg till jobb och skola på morgonen och det fortfarande är becksvart ute, kallt inne och sömnigt i hjärnan, då vill lillkissen Totsie att vi kryper under täcket igen. Och jag måste säga att jag är helt inne på hennes idé. Nu vaknade vi på nytt kl. 9.30 av att dom plogar snö inne på bakgården och ute på vägen, två skilda gäng som sköter det. Inte för att jag riktigt förstår meningen med det för snön bara vräker ner samtidigt som det yr runt med hjälp av den kalla vinden. Skulle jag inte ha lovat en gammal farbror att handla åt honom idag och sen hämta "L" från skolan klockan tolv, ja då skulle jag krypa ner under täcket igen.... Hej onsdag! Typ.

6 kommentarer:

bokhyllan sa...

Tycker det verkar ganska så mysigt. Snön som vräker ner. Ja, jag vet att du kanske inte älskar snö, men ändå... Gosa och somna om en stund med katten. Hämta tidigt från skolan.
Önskar dig en fin onsdag!

Monica sa...

Godmorgon kära Frun, försök att ta det liiiite lungt i dag. Se var du sätter fötterna, de är halt! Var rädd om dig vännen! Kramen från mig!

Renée sa...

Så mysigt... Jag ska göra det nästa vecka då barnet är hos sin pappa... Dock har jag ju en till levande väckarklocka i huset så det är kanske kört...

Snäckskalsdalen. sa...

Snöar det så mycket - jag kommer på stört!

Frogprincess sa...

Ja man är inte motiverad att sticka näsan utanför dörren... Men jag är tvungen att hämta ved...

Unknown sa...

Passa på att ha sovmornar för när du blir så gammal som jag då tycker du det är skönt att gå upp sisådär 6-6.30 oavsett om det är helg eller annat och det finns inga tankar på att krypa tillbaka ner under täcket igen. Tänk hur det kan bli....:-) om inte blir det jäkligt långa dagar, eftersom jag aldrig kommer i säng på kvällarna heller...