tisdag 23 november 2010

Utmaningsinlägg

Okey, även jag har blivit övertalad att delta med 30 utmaningsinlägg, och vi tar och börjar idag så är det klart till jul! Kör hela listan nu så vet ni vad ni har framför er och kan hoppa över det om ni vill.

Dag  1  Presentera mig själv
Dag  2  Min första kärlek
Dag  3  Mina föräldrar
Dag  4  Det här åt jag idag
Dag  5  Vad är kärlek?
Dag  6  Min dag
Dag  7  Min bästa vän
Dag  8  Ett ögonblick
Dag  9  Min tro
Dag 10 Det här hade jag på mig idag
Dag 11 Mina syskon
Dag 12 I min handväska
Dag 13 Den här veckan
Dag 14 Vad hade jag på mig idag?
Dag 15 Mina drömmar
Dag 16 Min första kyss
Dag 17 Mitt favoritminne
Dag 18 Min favoritfödelsedag
Dag 19 Detta ångrar jag
Dag 20 Den här månaden
Dag 21 Ett annat ögonblick
Dag 22 Det här upprör mig
Dag 23 Det här får mig att må bättre
Dag 24 Det här får mig att gråta
Dag 25 En första
Dag 26 Mina rädslor
Dag 27 Min favoritplats
Dag 28 Det här saknar jag
Dag 29 Mina ambitioner
Dag 30 Ett sista ögonblick

Dag 1 då;

Jag är född på den stora bombdagen i mitten på 60-talet kan vi säga, på ett sjukhus i Finland bredvid ett pappersbruk. Gissa hur det luktade där? Nästan tre år gammal flyttade jag, min mor, min lillasyster och hennes far, till Sverigelandet och Nacka. Några år senare flyttade vi till Rinkeby där jag stortrivdes och bodde under hela min grundskoletid. Skoltiden just i skolan var en av mina bästa tider i livet.

Sexton år gammal tog kärleken mig till Åland och flickornas far. Bodde ute i den norra skärgården på en ö med drygt 250 invånare. Jobbade som en idiot, dygnet runt och med tusen olika saker. Blev dumpad för en yngre stjärna efter nitton år. Flickorna och jag flyttade till stan efter ett år. Sambo i fem år och sen samma sak igen, ersatt med en yngre. Nu sambo med en yngre man sedan fyra år tillsammans med mina underbara döttrar som just nu befinner sig i en mindre underbar tonårstid. Tretton och femton suger.

Arbetssökande trots ordinarie halvtidsjobb. Kan mycket men har inte papper på något. Inbillar mig för tillfället att jag kan skriva. Mer och mer krämpor dyker upp med åren. Kan inte leva utan musik, böcker, hav och kissor. Älskar god mat med allt som hör till, vackra hem och saker, blommor och trädgård. Vill mina vänner väl och ger hellre än tar emot, men börjar känna att det skulle vara trevligt att få någon gång också.

Är helt intetsägande till utseendet och har nobelpris i jojo-bantande. Eländet pendlar mellan 66-99 kg. Tyvärr så mår jag tydligen dåligt när jag väger lite och är lycklig när jag väger mycket, så vi kan säga att jag är jävligt lycklig just nu. Nyfiken och energisk när något är roligt. Avskyr orättvisor och pengabrist. Har inte tänkt ge upp riktigt  ännu, elaka käringar lever länge. Har jag hört.

19 kommentarer:

Shamrock sa...

Vilken presentation!

Caja: sa...

Vilken trevlig idé ;-D Vi ses absolut imorn!/caja

Anonym sa...

Hej fina vännen=)
Såg din fina kommentar och har mailat dit min adress, ang ålands pkt.

Stor kram och trevlig afton

/Bella

Livsnjutaren sa...

wow, vilken kanon presentation. Mitt minne räcker inte så långt tillbaka i tiden eller så har jag förträngt det ;) Många kramar från snart insnöade Fia.

Malla sa...

Love it! :D

Ett stenkast från Fyndet sa...

Kul med lite mer bakgrund!

Är relativt ny läsare här på din blogg. Minns i ärlighetens namn inte om jag kommenterat tidigare??

Fru Gårman sa...

Vilken pres! Jag hoppar på denna jag också, imorgon. :)

Dehäreja sa...

Den du! De inlägget heter duga... Väntar med spänning på Dag 2. Min Första Kärlek, fast DIN alltså ;)

Essi sa...

Fan va du är bäst Fru Venus, upptäckte just en "liten" sak ;)

Anonym sa...

Applåder! Helt suveränt!
/Småländskan

Singelmamman sa...

Säger som de andra! Vilken presentation! Längtar redan till imorgon och de andra 29 dagarna!

Knasterfaster sa...

Jag tyckte det stod "Utmattningsinlägg". Jag blir matt när jag ser den där listan. Jag kanske kopierar den men då stryker jag nog några punkter. Det får jag väl göra? Det ska bli spännande att se vad du skriver. :)

Nica sa...

Du? Inte nog med att du gillar sånt jag gillar - du är dessutom Åländska (my favourite country) - intelligent, rolig som fan, och behöver banta.
Ska vi gifta oss?

Cajsas Faster sa...

Här har du ju snart en hel bok till som du kan ge ut!! Roligt att lära känna dig bättre!
Håll i hatten! Kram Marie

S sa...

Tack för att du delar med dig vännen! :)

Unknown sa...

Kul...vi har ett gemensamt barndomsminne...lukten från pappersbruket

Ninis sa...

Härlig presentation :) det enda du glömde är din humor som är helt underbar ;)
Kram!

Ezter sa...

Vad kul att lära känna dig bättre! :D

Tant Grön sa...

Vilken fin presentation! Roligt att lära känna dig mer.