fredag 11 februari 2011

Fredagsvägning med vissa..........komplikationer.

Vädrets makter har rasat inatt så det var ju inte med nån större förvåning som vi upptäckte att Zorra inte slapp ut genom kattluckan i morse, eller att ytterdörren inte gick att öppna. Vi har ett riktigt j...a draghörn när det är "fel" vindar. När jag sent omsider kom iväg var inte föret på vägarna mycket bättre, rent katasrofalt just innan jag var framme på jobb. Hade en väglus framför mig som inte fattat att bra fart genom snövallarna är det enda som hjälper, inte "oj-nu-blev-jag-rädd-måste-trampa-på-bromsen" varianten. Jag måste ju tvärnita, och där stod vi. Hade jag en snöspade i bilen? Nope. Varförskullejaghadetliksom. Men.

Jag hade min våg med mig till jobbet just idag. Min lilla vita, platta (förhatliga) våg. Eftersom jag jobbade lite längre dag idag så passade inte vårt fredagsvägande in i schemat för arbetskompisen och mig, så jag tog den med mig till jobbet (efter att ha tjuvvägt mig hemma innan jag klädde på mig) för att vi skulle väga oss där. Och tur var väl det, för det var det enda jag hade att skotta med! Det tog lite tid, men det gick bra och förhoppningsvis brände jag en och annan kalori.

Väl på jobbet skulle vi väga oss, vilket passade bra då jag måste klä av mig gummibands-jeansen för att hänga dom i torkskåpet. Jag vägde nio kilo mer än hemma. Jomentjenamittbena! Vi bestämde att eländet skulle få tina upp lite innan nästa anfall. Provade på nytt efter en stund. Kompisen går ner, lite i taget, men med en stadig kurva. Duktiga henne :-)

Jag? Hur det gick för mig? Minskat ynka 0,2 kilo...

15 kommentarer:

Malla sa...

men ner är ner omän det är lite! kom igen :)

Gafflan sa...

Jobbig start på dagen men du har ju gått NER i vikt och det är ju det viktigaste, eller hur?
Heja dig!!! Nästa vecka då jädrar kan du visa vågen :D
Varma kramar.

Petra sa...

Ja men du, minus var det!

Lippe sa...

Åt rätt håll iaf!
Kram

Elle sa...

Det var en vågad snöskottning, måste jag säga!

Varför skäms du över ditt resultat, det är ju bra så längde du inte ökar i vikt!! Allt som har ett minus framför sig är en framgång. Eller kallar man det nedgång i detta fall?
Hursomhelst, bra gjort!

Jag nämner inte vad min våg visade imorse...*suck*
Jo, det gör jag! Bara för att sporra dig.
Jag hade en ändring på +0,8 kg - på EN DAG!!!
Känner du dig bättre nu?

Ha en skön kväll!
Kram Elle

Fru Gårman sa...

Yeeee!!! Skitbra jobbat ju!!! Det är ungefär samma takt som jag! MIn takt är din takt å min takt är bra takt... Ja, så länge vi inte pratar sångtakt alltså.

Magica de Hex sa...

Jag har viktväktat ett år ca och gått ner 14 kg. DEt är ca 0,4-5 hg i veckan. Det ska inte gå fort. jag håller tummarna för dig.

Ezter sa...

-0,2 är bra nog!

Tantaluran sa...

Minus är bättre än plus - kämpa på nu!

Nica sa...

Gumman - minus - is da shit!
Helt okej.
Fortsätt, fortsätt!

Mmmmulle!

Singelmamman sa...

Varför finns det aldrig någon med kamera när du är ute på äventyr! :-) Hade gärna sett dig vågskotta! Och minus ÄR minus, är minus, är minus är nedgång! Bra jobbat! KRAM

Shamrock sa...

0,2 är bättre än 0 och bättre än +0,5 som jag har idag. Du är på G Fru Venus

Oljekritan sa...

Gulligt att skicka en bok sådär och peppa dig!! Kampen går då vidare..men i detta skitväder, är det lätt att falla för en tröstsemla..och men sen , på G igen!! själv har jag mulat en chokladask i kväll framför Skavlan!!// Karina

Chrissan sa...

Men det var ju iaf ett minus! Grattis till det! Kram

Livsnjutaren sa...

Allt räknas när det minus, sakta är bättre än inte alls. Jag kämpar också. Skönta att veta att man inte är ensam med BMI problem.