fredag 11 februari 2011

Tagen på bar gärning av en överraskning. Typ.

Igår när jag kom hem var jag pinknödig, hungrig sugen på fastlagsbullen som låg i kassen från affären och nyfiken på paketet som låg i postlådan när jag kom hem. Av handstilen att döma så fanns det två alternativ på avsändare, Agneta i Snäckskalsdalen (skriver sååå vackert) eller Nica med rösten. Upp i hallen, vilket var nödigast viktigast, pinka, äta bulle eller öppna paket? Kunde inte välja. Klämde in mig på vår mini-mini toa, satte mig ner, öppnade bullpaketet, knölade in locket i munnen direkt och rörde om i mandelmassan men tandbortskaftet och greppade sen bullen med tänderna för att kunna öppna paketet (guuud vad skönt det var att få pinka). Slet upp paketet och ut trillade ett vackert kort och en bok. En LCHF bok för att peppa mig med min bantning. *ridå* Behöver jag säga att fastlagsbullen liksom fastnade på vägen? (det är en sån ni kallar Semla)


Det var Nica som sänt mig boken, faktiskt en av dom bättre böcker jag läst om LCHF. Inte bara smarriga och enkla recept utan en massa information och hjälp med att tänka rätt. Tack underbara Nica för boken och det peppande och fina kortet. Alla era fina kommentarer om att inte ge upp, fortsätta kämpa och ta det i maklig takt fick mig att skämmas i kubik där jag satt. Men jag fick också en nytändning vad gäller fortsättningen med min eviga kamp. Tack alla ni där ute, jag ska skärpa mig! Men bullen åt jag upp, jag hade ju liksom redan börjat...

20 kommentarer:

Lippe sa...

Heja Fru Venus!!!!

Elle sa...

Jag hoppas att det var bull-locket och inte toa-locket du stoppade i munnen...
(det framgår nämligen inte i ditt inlägg...)

Usch, nu blev jag sötsugen...

Du har mail förresten, men var snäll och skicka svaret till mig och inte någon annan...*blink*

DDT sa...

Av någon helt oförklarlig anledning ligger det en chokladkaka alldeles bredvid mitt tangentbord. Jag kan inte riktigt minnas att jag skulle ha köpt den. Men när den nu ligger här så måste jag väl nästan äta den? Eller hur?
Och nej, det är ingen nyttig mörk choklad. Den är ljus med rispuffar...

Caja: sa...

jag kan se dig sitta där och liksom bara tappa hakan i semlan....*ler* Idag har jag svullat i mig smarriga tacos...och gissa hur gott det var på en skala...JO det blev en 10;a LÄTT! Nu ska jag snart äta blåbär med mjölk...mmm...gott det med!

Kram/caja

Fru Gårman sa...

I too har confessions to make... kanske imorgon! Men den där boken verkar intressant!

Lippe sa...

SV: Dekorationerna sitter lika länge som lacket!

Singelmamman sa...

Och har du inte läst den här bloggen är det absolut på tiden att du gör det. En av de bästa i genren: http://annajdjacobsson.wordpress.com/. Det var hon som fick mig att börja min viktminskning. Kram

Tantaluran sa...

*skrattar* Du är typ bäst! Älska dig själv som du är - vem bryr sig om hur någon ser ut. Man tittar på sig själv, det har man fullt upp med så man ser ingen annan!

Anonym sa...

*hahahaha*
Äta semlor på toan. Tror banne mig du är mer desperat än mig.
Eller är det så att du vågar skriva om det och inte jag:-)

Nica-fin.
Har ru sett så fint hon skriver?
Lika vackert som hon sjunger.

Sicka vänner vi har.
Vi måste ju vara helt fantastiska!

Kram och spola semlan!

Anonym sa...

Två semlor har slunkit ner i min mage och jag måste ju säga att det e jäkligt gôtt.

Mässkalle

Nica sa...

Hehe - det visste jag inte.
Att jag liksom tog dig - med brallorna nere :)

Nä - inga semlor nu. Eller tja, det låter ju som bara bullar, frallor på det swediska språket.
Fast ja - Inga semlor, fastlagsbullar, struvor eller sånt nu.
Read and weap - och kom ihåg - Missa lööv ya!
Nu kör vi!

Gafflan sa...

Heja! Nya tag!!
Kramar i massor

Malla sa...

kul med paket!! :D

PEGU sa...

Hoppas boken inspirerar och hjälper dej på vägen :)

mvh

L8 sa...

Attans! Fastlagsbullar är min hemliga last. Inga såna just nu men man kan ju drömma.
Om en specialsemla, mmm med mandelmassan utrörd i grädden. (Gunnarssons konditori, Götgatan i Stockholm är bäst!) Men LCHF mat är ju supergott!
Kolla in Anna:http://www.annahallen.se/
kram/L8

Finnpajsaren sa...

Men vilken gullig present!

Höpöhöpö inga fler bullar nu.

Tankar vid midnatt sa...

Ge inte tappt! Ett och annat gottslag är att vänta men sen är det nya tag!

Lysande ögonblick! sa...

hihihi. fina du. Och vad gulligt av Nica att skicka en pepp-bok. :-)

KRAM!!

Blå Ängel sa...

Hejja hejja Venus!
Jag vet hur kämpigt det är. Jag kör GI sedan 1,5 vecka nu.
Min stora last är choklad. Men som tur var kan jag äta 70% choklad i små mängder. Alltid nåt.
Hade gott i det vackra vintervädret!

/ Nettan

Ann sa...

Klart du skulle äta upp. Man slänger inte fastlagsbullar inte :)