onsdag 24 augusti 2011

Bloggbesök och bloggvänner Del 3

Ja, jag tänkte fortsätta när jag en gång börjat. En del av er har träffat de bloggvänner som besökt mig under sommaren, och många av er läser deras bloggar, men nu tänkte jag presentera dom på det sätt som jag upplever dom. He he..  Vi börjar med två blondiner:

Nr 1
Singelmamman


Denna ursköna kvinna är Nr 1 av två anledningar; jag träffade henne först av alla mina bloggvänner och hon är nummer ett, det finns ingen som hon helt enkelt! Förutom att hon är snygg och charmig som sjutton, har hon ett otroligt vackert inre också. Om man inte ler och skrattar när man är tillsammans med henne är man bortom all räddning. Sen att hon delar bubbeltoppen med blondin Nr 2 gör henne bara mer intressant. När jag visade denna bild första gången i maj fick jag en kommentar av en anonym (förstås); "Vilken snygging, är alla karlar i Stockholm bögar?" Ja, det kan man fråga sig. Att denna pingla är singel övergår mitt förstånd. Förutom snygg är hon rolig, galen, smart, omtänksam, intelligent, knäpp, hjälpsam, flexibel och en hejare på att lyssna. Känslan av att kunna berätta saker och hon förstår exakt vad man menar är guld värd. Tänk er en snygg Duracellkanin med omaka underkläder, filmstjärneleende, glittrande ögon, joggingskor och en flaska bubbel i handväskan, då har ni henne! Jag tror hon har varit här åtta gånger hittills och jag hoppas hon kommer sjuhundratolv gånger till!

Nr 2
Monica


Blondin och bloggvän nummer två som varit på besök är ibland även mörk, men lika snygg för det. Hon går allmänt under namnet snygg-Monica eller bubbel-prinsessan :-) Denna norsk-svenska bosatt på bästkusten är världsmästare i att få in bubbel i kylen, korka upp bubbel och dricka bubbel. Aldrig sett maken till det faktiskt. Monica är också en sorts Duracellkanin, hennes glädje och smittande skratt tar aldrig slut. Jag har träffat bubbelprinsessan två gånger i år, först här på stugan i maj och sen på bästkusten i juli. Den första natten här och kvällen i Gafflans sjöbod i juli, och jag är säker på att jag aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv! Hon är en ständig källa till glädje och skratt, och jag har ingen förståelse för hennes bloggtorka, som jag hoppas är tillfällig, för ur hennes glada mun kan det hoppa ur vad som helst, och då menar jag precis vad som helst! Hon har ett vackert och välskött hem, en snygg trevlig man och jag är ganska säker på att denna härliga människa är guds gåva till gamlingarna där hon jobbar. Jag hoppas att vi träffas igen.

15 kommentarer:

Agneta sa...

Härliga blondiner!

Läste längre ner om din armbåge... stretchar du? Flera gånger varje dag?
Jag har äntligen börjat bli bra i min efter två och ett halvt år, två kortison-sprutor, akupunktur och miljoner stretchningar senare. (Herrejättejävlars vad ont det gjorde med sprutan. Jag svimmade nästan och snyggdoktorn fick hjälpa mig ner på en brits och hålla mina ben högt...)

Malla sa...

jag skickar över en bakelse! :D
Nu måste jag läsa ikapp här!
Kramen

Agneta sa...

Svarar här också: Stretcha genom att hålla armen rakt ner, böja bak handen och vinkla den utåt (tänk dig en diskret kypare som tigger svart dricks vid ett bord). Men det låter som att din inflammation är betydligt värre än min... Och cortison varje månad, är väl inte alls bra?!

Gafflan sa...

Du har så himla rätt om båda damerna! Underbara Singelmamman och Snygg-Monica är superkvinnor som är sig själva och bjuder på det med hull och hår. Ena riktiga pinglor. Jag tycker så mycket om dom båda och det är sällan man skrattar så ofta, mycket, högt och gott som i deras sällskap.
Kram
PS Svarat på mailet. DS

Malde sa...

Singelmamman har jag träffat. Tycker som du att det är väldigt konstigt att hon är singel så go som hon är.

Tack för att jag får komma. Härligt att pelargonen sköter sig och blommar för vackra Fru Venus!

Kram

Blåklinten sa...

Fina ord om dina vänner. Kanke man får se er alla någon gång.

Snäckskalsdalen. sa...

Ja. Precis så är dom! Underbara människor! Tänk att man fått lära känna dom, bara för att man känner dig! Fantastiskt! Kramar

Singelmamman sa...

Snälla vän! Nu gråter jag för andra gången ikväll. Tonårsdottern undrade varför jag är ledsen, jag förklarade att jag är glad. Logiskt sa hon och gick in till sig. Puss och kram!

Sus sa...

Jag kan bara instämma =) Två underbara människor!

Anonym sa...

Ja det var jag som skrev det där om bögarna.. Så man kan ju faktiskt med tanke på den senaste tidens händelser (allsång på skansen) säga att det är bögarnas fel att Singelmamman är singel!!

Singelmamman sa...

Anonym: Hahaha! Ja inte kan jag lita på dem när det handlar om att jag vill ligga.

Livsnjutaren sa...

Jag har ju bara haft glädjen och äran att träffa Singelmamman av de du nämner. Men oj så rätt du har. Du beskriver henne precis med de rätta orden. Härligt med folk som lyssnar som hon.hmmm...kanske för jag babblar så hon inte får en syl i vädret,haha. Läser Pelargon i någon kommentar. Jag kanske skulle ta och skicka över lite frö från mina "Venus" vallmo;)och du varför kan du inte dela med dig av solen. Vi kan behöva lite omväxling här.Bara regn,regn,regn. Kram/Fia.

Knasterfaster sa...

För egen del så tror jag det vore det bäst om Singelmamman förblev singel. Jag är lite orolig för hur en Osingelmamma kommer att bete sig. Kommer hon ens ha tid med oss om hon blir inidödens kär? Jag vill ha Singelmamman kvar precis som hon är. Lite egoistisk får jag väl vara?

Fru Gårman sa...

Alltså, jag tror jag kommenterar först när du skrivit om mig... :D (måste bara säga... Singelmamman är dessutom så där härligt laidback. I like!)

Lippe sa...

Hmmmmm...har ju inte träffat någon av brudarna!! Så då kan jag inte skriva någon kommentar...men en Fru Venus har jag träffat!!
Kramar ♥