söndag 28 augusti 2011

Bloggbesök och bloggvänner Del 6

Nu är jag på g igen:

7.
Knasterfaster



Först blev Knasterfaster och jag bloggvänner, sen brevvänner och sen träffvänner. Vi träffades första gången under Victorias och Daniels bröllop, ja inte där på kalaset, utan hemma i min soffa. Jag älskar henne, sa jag det? Knasterfaster är en kombination av ljuv, vacker älva med skrattande ögon och en "kläcka-ur-sig-vad-som-helst-när-som-helst-maskin!" Det otroligt vackra leendet kan på en sekund förvandlas till en mun som säger saker som fullständigt golvar en, och efter den första sekundens häpnad skrattar man ihjäl sig. Hon är spännande den här raringen :-) Hon är en toppenmamma till fyratre pojkar och sambo med en av bloggvärldens snyggaste karlar, vilket inte alls förvånar mig. Hon är smart och klok, så smart att hennes tidigare arbetsplats fortfarande gråter blod över att ha förlorat henne och hennes nya arbetsplats gnuggar händerna av förtjusning. Jag räknar dagarna tills jag får träffa henne igen... Sa jag att hon är snygg?

8.
Shamrock

Shamrock på venusberget. Ser ni snygga naglarna?

Shamrock träffade jag och Singelmamman förra sommaren och av en slump på Systembolaget där på Klarabergsgrejen. Det var kul, för hon försökte flörta till sig med två andra tjejer först, som hon trodde var vi, he he.... Jag kan säga med en gång att denna mörkhåriga skönhet är Mannens favorit. Han kan inte sätta fingret på vad det är, men hon har allt! Jag kan bara hålla med. Snygg, välvårdad, glad, så smart att det ibland gör ont i mig, jordnära, rolig, så kvick i tanke och mun att många inte slår henne på fingrarna där, alldeles vanlig och alldeles underbar! Hon är också generös som få och ett proffs vad gäller smink och böcker. Skulle jag ha en sekund på mig och bestämma en sak skulle min första tanke vara att hon borde bli chef på ett vettigt ställe! Jag har träffat henne flera gånger och jag räknar dagarna till nästa gång!

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Oj oj, tack så mycket. Nu rodnar hela jag från tårna upp till hårfästet.

Det där om Knasterfaster håller jag fullständigt med om. Man vet aldrig var man har henne men man skrattar gott och trivs i hennes sällskap

Gafflan sa...

Tror nog att jag måste träffa dessa damer känns det som.
Kram

Malla sa...

och jag har haft äran att träffa båda 2! :D

Jess sa...

Så fint du skriver om bloggisar du träffat! Jag blir sugen på att träffa dem allihop!

Fru Gårman sa...

Jag vill också träffa alla!

Mina dagar sa...

Jag som har träffat båda kan bara hålla med!!!!!

Hoppas du får en fin vecka!!
Kramar i massor

Knasterfaster sa...

Jag har läst texten om mig flera gånger nu. TACK! Jag är så glad över din beskrivning! Att jag är sambo med en av bloggvärldens snyggaste förvånar mig. Det hade jag ingen aning om. :)

Knasterfaster sa...

Oj, jag glömde Shamrock. Hon är min tvillingsyster. Nej, det är inte sant men det känns i alla fall som om hon skulle kunna vara min syster. Önskar jag kunde träffa henne ofta.

Milla sa...

Vilka härliga beskrivningar av dina vänner :)
Kram