söndag 3 mars 2013

*suck*


Det snöar idag igen. Det snöar uppifrån, nerifrån, från höger och från vänster. Kalla nordliga vindar ser till att skiten flyger runt överallt. Hatar! verkligen hatar när det kommer ett sådant hrt bakslag när våren börjat visa vårtecken och jag börjat få vårkänslor. Det där hönshuset kommer vi att kunna flytta först till midsommar känns det som.

Nu ska vi ut en sväng (ja, jag veeet) då Mannen måste fixa lite grejer på sin bil och det ska göras vid föräldrahemmet.

Sedan ska jag fortsätta ångmoppa och berätta hur det går. Det går inte som på tv shop, men det går bra.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Här skiner solen som vansinnig. Men jag går inte ut för det.

Hovdamen sa...

Här är det solsken o man vet att det är vår för det luktar skit! Bönderna har kommit ut på åkrarna fast snön inte ens smält. Ska det bli färskpotatis även i år så gäller det att börja i tid.

Knasterfaster sa...

Här är det vårsol så in i norden!

desperat hemmafru sa...

Stackars er! Vi hade vårsol igår, men tyvärr inte idag. Man har åtminstone tidigare lovat upp till 14 graders värme nästa vecka! Nu hoppas jag att våren slår klorna i Frankfurt så fort som möjligt och att det sedan sprider sig i raketfart till Åland.

Shamrock sa...

♪♫ nej se det snöar det var väl roligt hurra ♫♫♪

Susanne sa...

Det där hemska vädret hade vi igår, bläää.