torsdag 10 november 2016

Del 2 Komma överens inför flytten

Det tar sig. Vissa saker har löst sig och andra har tillkommit.


Mannen gjorde en kovändning och tyckte att glas och tapet i köket var en bra idé(?). Tjoade av vinstglädje en kort stund och kom sedan på att han säkert hade en baktanke med den kovändningen. Exakt så, så nu kommer vi att ha en duschdörr i glas och inte draperi. Jag funderar som bäst på det finstilta i vårt "Det är Mannen som ska hålla duschdörren ren" avtal. Ja, jag fick ge mig där.


Däremot är laminatskivor i köket helt ute. Då den massiva skivan stämde bättre överens med färgen på ekgolvet så går min önskan igenom. Haj faiv på den :-)


Stoppad sänggavel är också borta ur planen, vad det blir får ni se senare.


VITvarorna blir rostfria, där hade jag tyvärr ingen rösträtt. Dessutom har jag skrivit till alla återförsäljare av VITvaror att de får hitta på ett nytt namn och inte köra med falsk marknadsföring. Jag vill se den annonsen där de buder ut rostfriaskitfläckarvaror.


Lite annat har dykt upp. Då Mannen samlar alla sina bra-att-ha-saker på sängbordet har jag föreslagit att han skulle ha en liten byrå där istället. Dra ner all skit alla viktiga saker i översta lådan och kallingar och strumpor i de andra. Han såg ut som om jag föreslagit att vi skaffa vattensäng och sova med armpuffar på oss. Den bataljen återstår då alltså.


Annars går det bra, både hus och lägenhet blir superfina :-)

3 kommentarer:

Agneta sa...

Åh, minns med skräckblandad förtjusning alla val som skulle göras. Vi är fortfarande gifta! Tack vare att maken lät min vilja gå igenom. 😁

Fru Venus sa...

Ha ha ha, inte undra på då Agneta :-)

Ezter sa...

Besvärligt det där... Men en byrå får han nog ha ;)